Isnin, 28 November 2011

MAsalAH...

ASSALAMUALAIKUM BLOGGER SEMUA...

Masalah?? semua orang ada masalahnye tersendiri... dan masalah tu mesti datang atas setiap hamba Allah yang bergelar manusia... cuma setiap masalah dan cara menyelesaikan masalah tu jup yang berbeza... masalah itu sebenarnya ujian dari Yang Maha Esa... die nak menguji betapa kuatnya kita dalam kehidupan kita di dunia... Allah nak tengok.. betapa kuatnya kita menghadapi ujianNya... dan Allah nak tengok.. adakah kita bila ditimpa masalah kita akan ingat kepadaNya atau tidak... itu semua ujian Allah... dan bagi diri aku sendiri.. sebenarnya suka bila sesuatu masalah itu datang.. sebabnye bila masalah itu berlaku kat diri aku.. baru aku sedar, aku hanya manusia yang lemah yang tak sempurna.. dengan cara itu aku akan lebih mendekatkan diri aku kepada Allah... sesunguhnya Allah labih tahu apa yang terbaik untuk diri kita.. sebab Allah Tuhan yang tahu kekuatan & lemahnya diri kita... jadi, jika datang sesuatu masalah kat diri kita.. sentiasa dekatkan diri kita dengan Tuhan.. dan selesaikan setiap masalah yang datang itu dengan fikiran yang betul.. gunakan akal yang diberikan Allah untuk menyelesaikan masalah kita tu...

Masalah!! semua akan alaminya...
jangan pernah mengalah jika dilanda masalah..









2 ulasan:

  1. hahahahaha.... biase lerr tuh... be strong friend!!! masalah tuh biase dalam idop seharian... and setiapmasalah adejalannye...hadapi dengan tenang setiap masalah... :)

    BalasPadam